Mittwoch, 27. Juli 2022

این بچه های چپ به ما همیشه میگفتن این چپی نیست که بشه روش حساب بازکرد، درویش مسلک است، کمونیست نیست، سوسیالیست نیست، طرف درویش عقب افتاده میزنه به چشم، یک روز اومدم بگم، ولی نگفتم، گفتم برو کوس مادر خواهر جنده چپ، سواد علمی نداری:


مرحوم حضرت علامه طهرانی قدّس‌سرّه در کتاب روح مجرّد می‌فرمایند:

«در ليله جمعه دوازدهم شهر جُمادَى الثّانيه سنه يكهزار و سيصد و هفتاد و هفت هجريّه قمريّه كه حقير در همدان و در منزل و محضر حضرت آية الله حاج شيخ محمّد جواد أنصارى همدانى مشرّف بودم، ايشان در ضمن نصايح و مواعظ و قضايا فرمودند:

آقا سيّد معصوم عليشاه را آقا محمّد على بهبهانى در كرمانشاه كشت‌؛ آقا محمّد على سه نفر از أولياى خدا را كشت. سوّمى آنها بُدَلا بود كه فرمان قتل او را صادر كرده بود. بُدلا به او گفت: اگر مرا بكشى، تو قبل از من خاك خواهى رفت!

آقا محمّد على به وى گفت: مظفّر عليشاه و سيّد معصوم عليشاه كه از تو مهمتر بودند چنين معجزه‌اى نكردند، تو حالا ميخواهى بكنى؟! بدلا گفت: همينطور است. چون آنها كامل بودند، مرگ و حيات در نزدشان تفاوت‌ نداشت؛ ولى من هنوز كامل نشده‌ام و نارس هستم. اگر مرا بكشى به من ظلم كرده‌اى!

آقا محمّد على به حرف او اعتنا نكرد و او را كشت. هنوز جنازه بدلا روى زمين بود كه آقا محمّد على از زير دالانى عبور ميكرد ناگهان سقف خراب شد و در زير سقف جان سپرد. چون ايشان عالم مشهور و معروف كرمانشاه بود و احترامى مخصوص در ميان مردم داشت فوراً جنازه‌اش را تشييع و دفن كردند، امّا در اين أحيان كسى به بدلا توجّه نداشت و جنازه وى در گوشه‌اى افتاده بود و هنوز دفن نشده بود.

مرحوم آية الله انصارى فرمودند: گرچه مظفّر عليشاه و سيّد معصوم عليشاه و بدلا مسلك درويشى داشتند؛ و اين مسلك خوب نيست، امّا فرمان قتل اولياى خدا را صادر كردن كار آسانى نيست.» (روح مجرد، ص 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen